Arkiv

20110314

Helg

Hej, är nu tillbaka efter en mycket händelserik och rolig helg i Jönköping. Anlände i fredags och åkte då direkt till shoppingcentret A6 för att inhandla flyttgröt och inflyttningspresent till faster och Måns. Där lyckades jag även få med mig ett par välbehövliga skor för bara 99 kr!
Sedan begav vi oss hem till Fia och Måns och det var en riktigt fin lägenhet de hade fått där med utsikt över Vätterns strand! Under Fredagen gjorde vi inte så mycket mer, den första maträtten lagades - Gul kycklingcurry, från... någonstans. Den har jag ännu inte provsmakat men fick med mig åtminstone två frysta portioner till Gävle så den blir nog middag i sinom tid. Vi åt en annan kycklingrätt till middag ur kokboken som Fia fått av min far i Julklapp. Det var någon sorts 70-tals kyckling med ris och sås och.. vindruvor!?
Sedan kom lördagen under vilken vi än en gång besökte A6 och jag inhandlade lite små prylar på en jätterea på BIKBOK och stod i världens längsta kö på HM. Vi var också på HÖÖKS eftersom min lillasyster fått presentkort där i födelsedagspresent och hon lyckades hitta en hel del fina ridkläder. Sedan begav vi oss åter till Jönköpings gräddhylla, dvs, hem till Fia och Måns och där påbörjades dagens storkok där det blev karregryta och italiensk köttfärssås i mängder. Vi provade också kläder som Fia inte längre ville ha så jag fick med mig en liten skörd hem. Detta gjorde tyvärr tyvärr tyvärr att jag missade första halvan av Festolimedalen. Så jag missade alla framträdanden. Lagom bra jobbat. Nåja, jag är lite småbitter över Saades vinst. Hade hellre sett både Danny och Daniel (aka. The Moniker) i Tyskland. Allra helst hade jag förstås sett Nicke Borg, men nu är det som det är.
Sedan åt vi sjukligt sen middag och därefter påbörjade jag att bygga Fia och Måns lägenhet i Sims och innan vi gick och la oss vid tretiden hann jag också med att skapa dom som karaktärer. Var ett väldigt skrikande om hur häftigt sims var så nu kanske jag givit sims åtminstone två nya kunder.
Sedan sov vi så gott och på söndag vid lunch begav vi oss hemåt igen och jag hoppade av i Stockholm för att hoppa på ett tåg mot Gävle och nu är jag här.

Icke att förglömma är dock hemskheterna i Japan som stora delar av helgen också ägnats åt. Det verkar inte finnas något slut på eländet och jag sörjer med alla som befinner sig landet, bosatta eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar