Arkiv

20110317

I ett hus vid skogens slut

Hej allihopa! Vad kul att så många kommit hit idag. Jag tänkte att nu när vi alla samlats kunde vi kanske sjunga en sång eller två? Nu vill jag att alla som kan texten sjunger med mig för det blir ju inte kul om bara fröken sjunger, eller hur? Vi kan börja med i ett hus vid skogens slut, eller vad säger ni?
Okej! På tre?
Ett
Två
Tre

I ett hus vid skogens slut
Liten tomte tittar ut
Haren skuttar fram så fort
Knackar på dess port
Hjälp ack, hjälp ack, hjälp du mig
Annars skjuter jägarn mig
Kom å kom i stugan in
räck mig handen din

Oj vad ni är duktiga! Vad fint ni sjunger! Då tycker jag vi fortsätter med nästa sång…

inleder jag mitt tal jag ska hålla på svenskan imorgon för HUM tvåor - 17 och 18 år gamla. Man kan ju fundera på om jag har slagit i huvudet hårt... eller något sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar